Thursday, August 4, 2011

Kadang Kadang...

Kadang2...
saya suka Angin Bukit...

Mengingatkan aku terhadap Manusia yg berusaha mendaki ke Puncaknya..
Lelah dan Peluh..


Tapi aku Tidak..
Hati ku x terbuka untuk itu...
Sebab pengalaman mendaki BUKITyang aku tau, hanyalah MENYAKITKAN..
Naik bukit Guna High Heels...
sakitnya, seperti sakit Mencintai seseorg...
INDAH???

Kadang2...
saya suka angin Laut..

Mengingatkan aku dgn Manusia yg sering Berusaha menjana duit, kumpul gaji semata2 nak bawa diri ke Oversea..

Tapi aku Tidak..
Hatiku x terbuka untuk Itu...
Sebab pengalaman Ku tentang laut MENYAKITKAN...
Laut memisahkan Aku dan Dia..
dan laut lah yg memisahkan aku dgn Keluarga ku..
Hidup di  perantauan bukannya senang apabila keseorangan...
INDAH??

Kadang2..
Aku berfikir Sejenak..
berfikir ttg Manusia.. dan Karenah...
Mungkin x perlu untuk aku fikirkan semua ini.. tapi rasanya dunia akan lebih baik jikalau kita dapat berfikir untuk kebaikan diri dan orang lain...

Kamu x perlu tanya siapa yang Aku fikirkan..

Kerna...
Manusia yang selalu aku Fikirkan... 
Adalah KAMU..


Persoalanya..

Adakah Kamu juga sama??

No comments:

Post a Comment